7 Consideraciones al hacer Email Marketing | Arroba System

imatge:https://arrobasystem.com/cdn/shop/articles/7-consideraciones-al-hacer-email-marketing_1200x1200.png?v=1597170943

L’email màrqueting és una de les eines més potents —i sovint infravalorades— per fer créixer un negoci de serveis. A diferència de les xarxes socials, el correu electrònic et permet parlar directament amb el teu públic, sense algoritmes ni distraccions. I el millor? Pots construir relacions sòlides que converteixin desconeguts en clients recurrents.

Si ets coach, nutricionista, advocat, terapeuta, formador o qualsevol professional de serveis, aquest article és per a tu. Aprendràs com estructurar una estratègia d’email màrqueting efectiva, ètica i automatitzada.

Per què l’email màrqueting funciona (i segueix funcionant)

Encara que hi ha qui creu que el correu electrònic ha quedat obsolet, la realitat és molt diferent:

  • És un canal directe: l’usuari rep el teu missatge a la seva safata d’entrada, no depens de cap algoritme.

  • Té una taxa de conversió elevada: especialment en serveis, on la confiança és clau.

  • Et permet segmentar i personalitzar: pots enviar el missatge adequat a la persona adequada.

  • Automatitzes processos: pots guiar el client des del primer contacte fins a la contractació.

Segons dades recents, cada 1 € invertit en email màrqueting pot generar un retorn mitjà de 38 €. Res malament, oi?

1. Començar per la base: crea una llista d’interessats

Sense llista, no hi ha email màrqueting. Però no es tracta de tenir milers de contactes, sinó de tenir persones realment interessades en el que ofereixes.

Per captar subscrits pots:

  • Oferir un lead magnet: una guia gratuïta, una mini classe, un vídeo, un test…

  • Col·locar un formulari atractiu a la web

  • Afegir l’enllaç a les teves xarxes socials

  • Utilitzar codis QR si treballes també presencialment

  • Fer concursos o sortejos amb inscripció via correu

Exemple pràctic: si ets nutricionista a Mataró, pots oferir una guia PDF anomenada “5 errors habituals que et dificulten perdre pes”.

2. Tria una bona eina per enviar correus

No utilitzis el teu Gmail personal per fer màrqueting per correu. Aposta per una plataforma professional que et permeti gestionar contactes, crear plantilles i analitzar resultats.

Algunes eines recomanades (amb plans gratuïts):

  • MailerLite

  • Mailchimp

  • Brevo (antic Sendinblue)

  • ConvertKit (molt orientada a professionals creatius)

Aquestes plataformes et permeten crear automatitzacions, segmentar el públic i fer seguiments personalitzats.

3. Escriu emails que realment s’obrin

L’èxit d’un correu comença per una línia d’assumpte atractiva. Si no crida l’atenció, ningú l’obrirà.

Bones pràctiques per l’assumpte:

  • Que sigui curt i directe (50 caràcters màxim)

  • Que generi curiositat: “Et passa això cada dilluns?”

  • Que ofereixi valor: “3 trucs per guanyar clients amb menys esforç”

  • Que personalitzi: “Joan, això és per a tu”

Evita paraules sospitoses per a spam (gratis, urgent, clica aquí…) i recorda: la primera frase del correu (preheader) també es veu a moltes safates d’entrada, així que aprofita-la!

4. Com hauria de ser un bon correu?

Un bon email màrqueting no és un pamflet comercial. És una conversa. És una manera d’aportar valor, generar confiança i, només quan toca, oferir el teu servei.

L’estructura ideal:

  • Salutació propera i natural

  • Entrada que enganxi (una pregunta, una història, una curiositat…)

  • Cos amb contingut útil (un consell, una reflexió, una eina…)

  • Crida a l’acció (una pregunta, una proposta, una inscripció…)

Exemple: si ets advocat especialitzat en divorcis, pots enviar un correu titulat “3 errors que compliquen més un procés de separació” i acabar oferint una sessió informativa gratuïta.

5. Automatitza per escalar

Les seqüències automatitzades són claus per estalviar temps i optimitzar conversions.

Exemples d’automatitzacions que pots fer:

  • Benvinguda: quan algú es subscriu, rep una sèrie d’emails presentant-te, oferint contingut i introduint els teus serveis.

  • Onboarding: si algú contracta un servei, rep missatges programats amb materials útils, recordatoris o consells.

  • Recuperació: si algú demana informació però no contracta, pots programar una seqüència per tornar a captar l’interès.

Amb només 4-5 correus ben pensats pots fer que una persona desconeguda passi a confiar en tu i reservar-te una cita.

6. Segmenta: no tothom vol rebre el mateix

Una de les grans avantatges del correu electrònic és la possibilitat de segmentar segons interessos, edat, zona geogràfica, serveis contractats, etc.

Exemples de segmentació útil:

  • Persones que han descarregat una guia, però no t’han contractat

  • Antics clients que poden voler renovar un servei

  • Contactes de Mataró vs. d’altres ciutats

  • Homes vs. dones (per a serveis molt específics)

Segmentant aconsegueixes enviar el missatge just a qui realment li interessa, millorant molt les conversions i evitant baixes de la llista.

7. Mesura, millora, repeteix

L’email màrqueting et dona dades molt valuoses:

  • Quants obren els correus?

  • Quants fan clic a l’enllaç?

  • Quins temes interessen més?

Aprofita aquestes dades per millorar el contingut, canviar l’horari d’enviament o ajustar el to dels missatges.

Consell: fes proves A/B. Per exemple, envia dos assumptes diferents a un 20% de la teva llista i fes arribar el guanyador a la resta.

8. Màrqueting ètic: no molestis, acompanya

Fer email màrqueting no vol dir saturar la safata del teu client. El secret és enviar menys, però millor.

Bones pràctiques:

  • Respecta la llei RGPD (demana consentiment i facilita la baixa fàcil)

  • No enviïs cada dia: amb 1-2 cops per setmana n’hi ha prou (o menys)

  • Prioritza la qualitat del contingut

  • Fes que cada correu aporti alguna cosa: valor, reflexió, inspiració, humor…

Conclusió

L’email màrqueting és una eina poderosa i assequible per a qualsevol professional de serveis. Et permet construir confiança, aportar valor i generar vendes de forma natural i constant. I el millor de tot: pots automatitzar processos sense perdre el toc humà.

Si ets un professional a Mataró i encara no tens una estratègia de correu electrònic, aquest és el moment. Comença petit, prova, millora i veuràs com el teu negoci creix, una subscripció i un email a la vegada.