Formación en marketing industrial y servicios B2B | ComeOn! Brands

imatge:https://comeonbrands.com/wp-content/uploads/2022/05/caracteristicas-tiendas-b2b.jpg

LinkedIn és la xarxa professional més gran del món, amb més de 1.000 milions d’usuaris, i s’ha convertit en una eina essencial per vendre serveis B2B, especialment en àmbits com el màrqueting, consultoria, recursos humans, tecnologia o formació.

Però moltes agències i professionals de Mataró encara no treuen profit d’aquesta plataforma. O bé tenen perfils oblidats, o publiquen sense estratègia clara, o es limiten a enviar missatges comercials freds que no generen resposta.

En aquest article t’ensenyarem com utilitzar LinkedIn de manera estratègica per captar clients potencials, generar connexions valuoses i posicionar-te com a referent del teu sector.

Per què LinkedIn és clau per a agències B2B?

LinkedIn no és només un currículum online: és una plataforma de visibilitat, autoritat i networking. Per a una agència de serveis B2B, ofereix beneficis únics:

  • Trobes directament els decisors (CEO, directors de màrqueting, gerents…)

  • Pots filtrar per sector, ubicació, mida d’empresa, càrrec, etc.

  • Et permet crear una xarxa pròpia i segmentada

  • Pots aportar valor i generar confiança abans de vendre res

Amb una bona estratègia, pots passar de desconegut a proveïdor de confiança en poques setmanes.

1. Optimitza el teu perfil personal: la teva carta de presentació

Oblida’t del perfil estàndard. Si vols vendre serveis, el teu perfil ha de ser una landing page personal.

Aspectes clau:

  • Foto professional i actual

  • Títol amb valor: no posis només “CEO a X”, sinó “Ajudem pimes a captar més clients amb estratègies digitals personalitzades”

  • Resum enfocat al client: explica a qui ajudes, com ho fas i quin valor aportes

  • Experiència amb èxits concrets

  • Imatges, vídeos o documents al perfil (casos d’èxit, serveis, testimonis)

  • URL personalitzada: linkedin.com/in/nomempresa o similar

Aquest perfil serà la base de tot el que faràs després.

2. Defineix el teu client ideal i busca’l

Abans de començar a contactar gent a l’atzar, cal definir quin tipus de client vols captar:

  • Sector (immobiliari, educació, restauració…)

  • Càrrec (gerent, responsable de màrqueting, recursos humans…)

  • Zona (empreses de Mataró, Maresme o Catalunya)

  • Tipus de necessitat (més visibilitat, digitalització, formació, outsourcing…)

Amb això clar, pots fer cerques avançades i crear una llista de contactes a qui pots aportar valor.

Eina recomanada: la cerca avançada de LinkedIn i, si pots, LinkedIn Sales Navigator (versió de pagament, molt potent per vendes).

3. Crea contingut que resol problemes

El gran error és pensar que cal publicar només “qui som” i “què oferim”. El que realment connecta és ajudar, educar i inspirar.

Idees de contingut útil:

  • Consells pràctics (ex: “3 maneres d’aconseguir més leads des del teu web”)

  • Casos d’èxit de clients (explicats en format storytelling)

  • Errors habituals al teu sector i com evitar-los

  • Tendències de mercat amb la teva opinió

  • Vídeos curts amb consells (sí, LinkedIn també premia el vídeo)

Objectiu: posicionar-te com una agència que entén els problemes del client i té solucions reals.

4. Interactua abans de vendre

No pots enviar un missatge de venda a algú que no et coneix de res. És molt més efectiu:

  • Comentar els seus posts

  • Reaccionar a les seves publicacions

  • Compartir el seu contingut amb una opinió pròpia

  • Escriure un primer missatge amable, sense vendre res

Així, quan més endavant proposis una reunió o li parlis dels teus serveis, no seràs un desconegut, sinó algú familiar i útil.

5. Estratègia de connexions: qualitat per sobre de quantitat

No es tracta de tenir milers de contactes, sinó de tenir una xarxa realment rellevant.

Pots afegir persones que:

  • Treballin al teu sector objectiu

  • Siguin líders d’opinió o connectors

  • Puguin derivar-te clients

  • Complementin els teus serveis (col·laboradors, partners)

Quan enviïs una sol·licitud de connexió, personalitza el missatge:

“Hola Jordi, he vist que treballes amb negocis de restauració al Maresme. Jo assessoro restaurants en l’estratègia digital i potser podem compartir idees. Em farà il·lusió connectar!”

6. Missatges privats: d’interès a proposta

Quan ja tens una primera connexió i una mínima relació, pots fer una proposta comercial molt més efectiva. Però recorda seguir aquest procés:

  1. Salutació personal i recordatori de la connexió

  2. Missatge breu i enfocat al benefici del client

  3. Proposta clara però no agressiva

  4. Opció de resposta senzilla (cafè virtual, trucada curta, link a calendari)

Exemple:

“Hola Marta! Com que em dedico a ajudar pimes a optimitzar la seva presència digital, he pensat que potser et pot interessar un breu diagnòstic gratuït del teu web. Si et ve de gust, et passo el calendari i m’adapto al teu horari!”

7. Crea una rutina setmanal a LinkedIn

Per obtenir resultats, cal consistència. Et proposem una rutina simple de 30 minuts al dia:

  • Acceptar connexions i enviar 2-3 nous missatges

  • Comentar 2-3 publicacions rellevants

  • Fer una publicació pròpia cada 2-3 dies

  • Revisar interaccions i fer seguiment

Amb aquesta rutina, en 1 mes pots tenir:

  • 100 contactes nous rellevants

  • 2 o 3 reunions comercials

  • Visibilitat de marca sostinguda

8. Impulsa el teu contingut amb anuncis (opcional)

Si tens pressupost, pots complementar l’estratègia orgànica amb LinkedIn Ads, especialment útil per a:

  • Atraure leads de qualitat amb descàrregues (ebooks, informes, guies…)

  • Posicionar un vídeo de presentació

  • Convidar a un esdeveniment o webinar

La segmentació de LinkedIn és la millor del mercat B2B, però els anuncis són cars, així que cal fer-ho amb estratègia.

Conclusió

LinkedIn és molt més que una xarxa social: és una plataforma on pots vendre serveis B2B de forma intel·ligent, natural i eficient. Si ets una agència de Mataró, tens l’oportunitat de connectar amb empreses locals i de tot Catalunya que necessiten el que tu ofereixes.

Amb un perfil ben optimitzat, contingut útil i una estratègia clara de relació i valor, podràs generar contactes, reunions i vendes sense fer spam ni perseguir ningú. Només cal constància, autenticitat i una mica de tècnica.