Un error de 500.000 euros obliga a refer el nou contracte del Mataró Bus |  tvmataró | La televisió de Mataró i el Maresmeimatge:https://www.tvmataro.cat/_next/image?url=https%3A%2F%2Fd2wdgodjgr1nuq.cloudfront.net%2Fpre-mataro%2Fimages%2Fd6337e72-a84d-4107-924f-8033517e1dbb%2F4fe7c016-c103-40e7-8870-8f1170ce6eb7_medium.jpg&w=3840&q=100

El mes d’agost és sinònim de vacances, calor, i un increment considerable de visitants a les ciutats costaneres com Mataró. Amb més de 129.000 habitants censats i una ubicació privilegiada a la costa del Maresme, Mataró s’ha convertit en una destinació de referència per al turisme de proximitat i internacional. Aquest estiu 2025 es preveu una afluència rècord de turistes, especialment durant les dues primeres setmanes del mes, coincidint amb el període de més moviment vacacional.

Davant d’aquesta previsió, l’Ajuntament de Mataró ha anunciat un pla especial de reforç de serveis públics, en particular pel que fa al transport, la seguretat i la neteja urbana, per garantir una convivència òptima entre residents i visitants.

Una de les mesures més destacades és l’increment de la freqüència de pas dels autobusos urbans. Des de l’1 fins al 31 d’agost, les línies més utilitzades, com la L1 (que connecta el centre amb els barris del nord) i la L3 (amb recorregut per la zona de platges), circularan amb intervals de 10 minuts en hores punta. Aquesta modificació s’ha fet tenint en compte l’augment d’usuaris durant els matins i capvespres, principalment a les franges horàries de platja i compres.

A més, l’empresa Mataró Bus ha anunciat la incorporació temporal de 5 nous vehicles amb aire condicionat i baixes emissions, dins del pla de mobilitat sostenible. També s’han habilitat 3 punts nous de recàrrega per a vehicles elèctrics a la zona del port i de l’avinguda Puig i Cadafalch.

Pel que fa a la seguretat ciutadana, la Policia Local de Mataró ha activat un dispositiu especial que inclou més patrulles a peu pels carrers del centre històric, el front marítim i els espais comercials més concorreguts. Aquest reforç es complementa amb la col·laboració dels Mossos d’Esquadra, que incrementaran la seva presència en esdeveniments massius com concerts, festivals i actes religiosos previstos durant l’agost.

Un dels punts d’atenció serà el control del civisme a les platges. Amb una afluència estimada de 5.000 persones diàries entre la platja del Varador, del Callao i Sant Simó, s’han establert mesures com més vigilància en horari nocturn per evitar botellots, incivisme o acampades no autoritzades. També s’instal·laran nous rètols multilingües per recordar les normes d’ús i la importància de respectar l’entorn natural.

En paral·lel, el servei de neteja ha ampliat els torns de treball, especialment a les zones més turístiques, com el Passeig Marítim, la Riera i el centre de la ciutat. L’empresa municipal PUMSA ha reforçat el servei amb camions escombradores nocturns, neteja amb aigua a pressió i més papereres i contenidors adaptats per a un ús massiu.

També cal destacar les mesures adoptades per fer front a possibles onades de calor. L’Ajuntament ha habilitat espais públics com centres cívics i biblioteques com a refugis climàtics, on qualsevol persona pot entrar per descansar i hidratar-se. A més, es repartiran ampolles d’aigua gratuïtes a diversos punts informatius repartits per la ciutat. S’han incrementat les campanyes de sensibilització sobre els riscos del sol i la calor, amb especial atenció a infants, gent gran i persones vulnerables.

La regidora de Turisme i Promoció de la Ciutat, Mercè Castellví, ha declarat que “el mes d’agost és clau per a la dinamització econòmica de Mataró, i per això hem preparat aquest pla amb recursos humans i materials extra per garantir una experiència segura i satisfactòria tant per als turistes com per als mataronins”.

Els comerços locals i els restaurants també preveuen un agost excepcional. Segons dades de l’Associació de Comerciants del Nucli Antic, molts establiments han ampliat els seus horaris i han reforçat plantilles. “Hi ha molta gent que es queda a Mataró o que ve a passar el dia o el cap de setmana. Estem preparats per oferir bon servei, bon menjar i un ambient agradable”, comenta Jordi Prats, president de l’associació.

També s’han obert nous punts d’informació turística amb personal multilingüe a la Plaça de Santa Anna, al Port i a la sortida de l’estació de tren, amb material informatiu sobre platges, transports, activitats culturals i serveis disponibles.

Finalment, s’ha impulsat una campanya de promoció digital sota el lema “Aquest estiu, vine i viu Mataró”, amb vídeos, fotografies i testimonis que mostren la riquesa patrimonial, natural i gastronòmica de la ciutat. La campanya ha tingut molt bona acollida a xarxes socials i ha estat compartida per influenciadors catalans i entitats del territori.

Amb aquest reforç en serveis i una oferta d’activitats culturals i lúdiques diversa, Mataró es prepara per viure un mes d’agost intens i ple de vida. La ciutat espera rebre més de 100.000 visitants durant el mes, consolidant-se com una destinació imprescindible del litoral català.